پیگیری سفارش
بستن پنجره
نکات مهم درباره لوازم آرایشی
20 بهمن ماه 1400

برخي از تركيبات لوازم آرايشی، طبيعي و يا به صورت مصنوعي است كه هر كدام در جايگاه خود مشكلات خاصي را براي پوست صورت ايجاد مي‌كنند.افلاتوكسين‌ها مواد توليد شده توسط قارچ‌ها به شمار مي‌روند كه سمي و خطرناك هستند.
وجود سرب و افلاتوكسين‌ها در تركيبات آرايشي صدماتي به پوست وارد مي‌سازد اگر اين دو ماده خطرناك در تركيبات مواد آرايشي بيش از حد وجود داشته باشد و زنان به طور مداوم و در دفعات متعدد از لوازم آرايش استفاده كنند ممكن است پوست‌شان تحريك شده و به مشكلات پوستي دچار شوند.وجود اين ماده سمي در مواد آرايشي نامرغوب جذب مي‌شود.

- محصولات آرایشی و بهداشتی با برچسب ضدحساسیت و ضدآلرژی باعث ایجاد آلرژی نمی شوند؟
این که فقط برچسبی با محتوای «ضدآلرژی» روی محصولات درج شده باشد، نشان دهنده این نیست که این محصول هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند.(FDA) هنوز استاندارد مشخصی برای درج این برچسب روی محصولات مشخص نکرده است. به همین دلیل تولیدکنندگان می توانند معیارهای متفاوتی برای درج «ضدآلرژی» داشته باشند! اما یادتان باشد هیچ یک از محصولات آرایشی نمی تواند صددرصد ضدآلرژی باشد.

- تاريخ مصرف لوازم آرایشی را فراموش نكنيد
لوازم آرایشی، عطرها و کرم‌های پوستی که تاریخ مصرف‌شان سپری شده باشد و همچنان استفاده شوند، احتمال بروز التهاب و عفونت را در شما افزایش می‌دهند. محققان علت بروز این مشکل را وجود هوا و باکتری در این محصولات می‌دانند. لوازم آرایشی که استفاده چندمنظوره دارند مثل فرچه‌هایی که رژلب یا سایه را روی پوست پخش می‌کنند، می‌توانند اثرات این پدیده را تشدید کنند چون میکروب‌ها را بین پوست لب و چشم‌ها منتقل و ایجاد آلرژی و حساسیت را تشدید می‌کنند. جالب است بدانید ۶۰ درصد بانوانی که دچار آلرژی و حساسیت شده بودند لوازم آرایشی خود را به دوستان‌شان قرض داده بودند.

- کدام محصولات آرایشی باعث جذب بیشتر نورخورشید و نفوذ نور به درون لب ها می شود؟
رژهای مایع براق و اکلیلی به راحتی نورآفتاب را از خود عبور می دهند و حتی باعث جذب بیشتر نور می شوند. اگر می خواهید از رژهای مایع براق استفاده کنید، قبل از آن یک رژ مات روی لب های تان بمالید و سپس روی آن رژمایع بزنید. اگر از برق لب استفاده می کنید حتما اطمینان حاصل کنید که spf۳۰ را داشته باشد.

- کرم‌پودر تاریخ گذشته ، عامل جوش و آکنه می باشد.
اگر در کرم‌پودرتان را هنوز باز نکرده‌اید، می‌توانید تا 2 سال آن را نگه دارید اما بعد از باز کردن، باید نهایتا بین 6 تا 12 ماه از آن استفاده کنید، چراکه بعد از این تاریخ دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید
aa
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده